0 12 minute 5 luni
Sursa foto: protocol.com

Vinerea Neagra? Nu. Cyber ​​Monday? Nu. Prime Day? Cu siguranță, nu. Cel mai mare eveniment de cumpărături din lume are loc în China în fiecare an și se numește Singles’ Day/ Ziua Celor Singuri.

De când datează sărbătoarea?

Sursa foto: digitalscholar.in

Ideea Zilei Celor Singuri, sărbătorită anual pe 11 noiembrie, a apărut în 1993 la Universitatea Nanjing din China, ca un fel de reacție la Ziua Sfântului Valentin și a fost numită inițial Ziua Burlacilor. Vorba umblă că patru studenți de la amintita universitate discutau în dormitorul lor despre nevoia de a exista o zi în care să celebreze existența lor singuratică. Zis și făcut! Ei au ales 11.11 ca ziua cea mai potrivită în acest scop, fiecare cifră simbolizându-l pe unul din cei patru juni chinezi. Obiceiul s-a răspândit prin diverse universități și, în cele din urmă, în întreaga țară.

De atunci, sărbătoarea menită să sărbătorească celibatul s-a răspândit și în alte părți ale lumii, a fost adoptată inclusiv de reprezentantele sexului frumos și inclusiv de cumpărătorii din Statele Unite ale Americii, și s-a transformat într-un festival al cumpărăturilor on-line lung de șapte zile, al cărui vârf este atins pe 11 noiembrie. Nu rareori, când vine vorba de intervalul de timp pentru a lansa ofertele, comercianții se abat de la tradiție festivalului, demarând sărbătorile de Ziua Celor Singuri încă de la începutul lunii noiembrie. Ba, chiar și de la sfârșitutul lunii octombrie.

În această zi persoanele singure se răsfață cu daruri și cadouri, organizând în același timp întâlniri sociale și petreceri pentru burlaci și burlăcițe. Acestea sunt tot atâtea ocazii de a întâlni pe cineva și de a scăpa rapid de vechiul statut de holtei.

Sursa foto: westfield.com

Ce semnificație are 1111 pentru chinezi? Data de 11 noiembrie (11.11) a fost aleasă pentru a sărbători Singles’ Day, deoarece cifra 1 seamănă cu un băț gol (chineză: 光棍; pinyin: guānggùn), argou chinezesc de internet pentru un bărbat necăsătorit, care nu adaugă „ramuri” arborelui genealogic. Cele patru cifre „1” se referă, de asemenea, în mod abstract la grupul demografic de persoane singure.

Dar acum în China sărbătoarea ofertelor se îndepărtează tot mai mult de tradiție. Astăzi, este sărbătorită și de cuplurile fericite din China. Cei care participă la întâlnire sunt apoi dovada faptului că partenerul este singurul din viața celuilalt. Deci nu este de mirare că 11.11. este la ora actuală ziua în care se celebrează cele mai multe căsătorii în China.

Cât cheltuiesc consumatorii chinezi de Ziua Celor Singuri?

Sursa foto: digitalcommerce360.com

În 2022, valoarea totală a mărfurilor vândute în timpul promoției de cumpărături on-line, cunoscută și sub numele de „Dublu 11”, a totalizat 1,15 trilioane de yuani (157,97 miliarde de dolari SUA), conform datelor de la firma de consultanță Bain. Adică, de peste patru ori mai mult decât au cheltuit cumpărătorii din SUA (35,3 miliarde de dolari, potrivit datelor Adobe Analytics) anul trecut în timpul Cyber ​​Week (Săptămâna Cibernetică), perioadă ce începe cu Black Friday (Vinerea Neagră, a patra zi de vineri din noiembrie) și se încheie cu Cyber ​​Monday (Lunea Cibernetică). Cyber ​​Monday urmează imediat după Vinerea Neagră, ce cade în ziua următoare Zilei Recunoștinței, cea mai aglomerată zi de cumpărături a anului din Statele Unite (în ultima săptămână a lunii noiembrie). Datele de la firma de consultanță Bain și de la Adobe Analytics mai arată că din 2014 până în 2021 Singles’ Day a înregistrat rate de creștere de aproximativ 34% anual în medie, față de câștigul mediu de 17% al Cyber ​​Week.

Dar creșterea valorii totale a mărfurilor comercializate electronic a încetinit, chiar dacă vânzările generale pentru Ziua Celor Singuri au atins niveluri record; mărirea de 3% de anul trecut reprezintă cea mai lentă creștere de până acum. Evenimentul și-a pierdut în ultimii ani o parte din noutate, odată cu ascensiunea altor festivaluri de cumpărături în China, inclusiv perioada de vânzări de la mijlocul anului, „618”, care este a doua ca mărime din țară.

Sursa: firma de consultanță Bain. De Granth Vanaith. Grafică Reuters.

Ziua Celor Singuri pierde ceva din strălucire, pe măsură ce alte mari evenimente de cumpărături își fac apariția. Tradiționala dezvoltare a comerțului electronic pe durata lui „Dublu 11”, chiar dacă în general vânzările au atins niveluri record.

Limitările stricte cauzate de COVID-19 în China au afectat vânzările din anii respectivi, dar câțiva experți din industrie se așteaptă acum la o revenire, pe măsură ce economia se îmbunătățește și vânzările în flux live rămân solide.

„Suntem optimiști în ceea ce privește creșterea din acest an, deoarece redresarea pare să se stabilizeze, iar consumul este pe o tendință ascendentă mai clară”, a declarat Jacob Cooke, co-fondator și CEO al WPIC Marketing + Technologies, cu sediul la Beijing. Firma sa de consultanță în comerț electronic se așteaptă ca vânzările pentru evenimentul de cumpărături din China să crească cu 14% – 18% față de anul trecut, ceea ce este mai mare decât proiecția Adobe privind o creștere cu 5,4% a vânzărilor în Săptămâna Cibernetică.

Ce mărci și produse esențiale își cumpără chinezii?

Sursa foto: smartrmail.com

În timp ce în 2006 Alibaba 9988.HK a dat startul la „Dublu 11”, pentru a cuceri cumpărătorii on-line cu reduceri și promoții, și a fost singurul jucător în domeniu, acum cele mai importante platforme de comerț electronic din China participă la el. JD.com (9618.HK) s-a alăturat în 2012, iar Pinduoduo, deținută de PDD Holdings (PDD.O), a devenit, de asemenea, un jucător important, oferind produse la preț redus, la strânsă concurență cu platformele Tmall și Taobao deținute de grupul Alibaba.

Și, așa cum se întâmplă adesea în zilele noastre, chinezii au depășit SUA și în acest aspect. În 2018, grupul Alibaba a realizat de unul singur vânzări de aproape 31 de miliarde de dolari în această zi, ceea ce reprezintă mai mult decât dublul vânzărilor de Ziua Recunoștinței. Black Friday și Cyber ​​Monday combinate! Acest lucru a făcut ca Ziua Celor Singuri să fie în acel an ziua cu cele mai mari încasări din vânzările online cu amănuntul din întreaga lume!

Anul trecut, cumpărătorii chinezi și-au centrat cumpărăturile pe produse esențiale, suplimente, vitamine și produse pentru îngrijirea animalelor de companie. Se așteaptă ca aceste produse să fie cerute și în acest an, împreună cu produse mai axate pe stilul de viață, cum ar fi îmbrăcămintea atletică și echipamentul sportiv. „Există o cerere enormă în rândul consumatorilor chinezi pentru produse și servicii care le îmbunătățesc stilul de viață și facilitează exprimarea de sine”, a spus Cooke.

Sursa foto: nextpit.com

În comparație, cumpărătorii din SUA au achiziționat anul trecut, în perioadele cheie de cumpărături de Black Friday și Cyber ​​Monday, potrivit Adobe, mai multe console de jocuri, dispozitive smart, seturi Lego, jucării Pokemon, Hot Wheels, jocuri precum Fortnite, Roblox, televizoare Samsung, ceasuri „deștepte”, computere, tablete, telefoane „deștepte”, mixere profesionale, (în general, electronice și electrocasnice), îmbrăcăminte, încălțăminte, produse de băcănie, alcool, chiar și friteuze cu aer, cărți, excursii și sejururi turistice.

Ce alte companii speră să obțină beneficii?

Sursa foto: lofficielusa.com

Mai multe companii americane – de la producătorii de îmbrăcăminte Nike (NKE.N) și Lululemon (LULU.O) până la firma de cosmetice Estee Lauder (EL.N) și gigantul de bunuri de larg consum Procter & Gamble (PG.N) – au o prezență mare pe piața Tmall și vor beneficia de eveniment. Anul trecut, Apple (AAPL.O), Nike și L’Oreal (OREP.PA) au fost, de asemenea, printre cei mai mari câștigători ai evenimentului, alături de producători chinezi de electrocasnice precum Haier și Midea și marca de îmbrăcăminte sport Anta.

Nike a declarat în decembrie 2022 că cererea în timpul lui „Dublu 11” în China a crescut în rândul cumpărătorilor cu vârste până la mijlocul adolescenței, depășind industria sportului; în general, cererea consumatorilor din generația Z pentru brand a crescut cu 45% în perioada de cumpărături din China pe Tmall.

JD.com a observat că Apple a vândut produse în valoare de peste 1 miliard de yuani în primul minut al perioadei finale de vânzări a evenimentului.

Sursa foto: ltl-school.com

Cu toate acestea, pentru anul în curs, mai multe companii globale, de la L’Oreal la Estee Lauder, au adoptat o atitudine precaută în privința cheltuielilor în China în timpul evenimentului de cumpărături.

„Perioada de pre-vânzare a Tmall și în special de Ziua Celor Singuri confirmă o tendință mai blândă față de acum un an”, a declarat CEO-ul Estee Lauder, Fabrizio Freda, săptămâna trecută, compania fiind mai optimistă cu privire la următoarea parte a evenimentelor dedicate Singles’ Day în noiembrie.

În octombrie, CEO-ul L’Oreal, Nicolas Hieronimus, într-o discuție telefonică cu analiștii privind câștigurile ulterioare lui „Dublu 11”, a apreciat că este prea devreme pentru a comenta despre aceasta. „Consumatorii prevăzători sunt mai puțin prevăzători în timpul marilor evenimente și am văzut că fie că este de Ziua Îndrăgostiților, fie că este de „6/18”, piața a avut cele mai bune vârfuri de creștere de până în acest moment”, a spus Hieronimus, adăugând că a avut multe speranțe pentru goana după cumpărături.

(Convertirea inter-valutară a fost făcută de autor folosing cursul de schimb $1 = 7.2800 Chinese yuan renminbi.)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *